ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕ ΕΔΩ
Γραφείο Τύπου 2017
19/01/2018
Επιτυχής η ημερίδα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Λευκωσία και τη βιώσιμη κινητικότητα

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η ημερίδα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Λευκωσία και τη βιώσιμη κινητικότητα που διοργάνωσε το ΕΒΕ Λευκωσίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Τμήμα Δημοσίων Έργων.

 
Την ημερίδα χαιρέτισαν ο Υπουργός Μεταφορών και Έργων κ. Μάριος Δημητριάδης και ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου κ. Κωνσταντίνος Χριστοφίδης, ενώ κύριοι ομιλητές ήταν ο Πρόεδρος του ΕΒΕΛ κ. Στέλιος Αναστασιάδης, η Διευθύντρια του Τμήματος Δημοσίων Έργων κα Χρυστάλλα Μαλούππα και ο Λέκτορας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος κ. Λουκάς Δημητρίου.
 
Στο χαιρετισμό του ο κ. Δημητριάδης είπε ότι το υπουργείο έχει αναπτύξει στρατηγικό σχεδιασμό με στόχο την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας, ενώ ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου αναφέρθηκε στις ιδιαιτερότητες της Λευκωσίας, στην ανάγκη για αειφόρα και βιώσιμη κινητικότητα, καθώς και στην επιτακτική ανάγκη για κατασκευή τραμ στην πόλη.
 
Η Διευθύντρια του Τμήματος Δημοσίων Έργων, Χρυστάλλα Μαλούππα, αναφέρθηκε στα έργα που προγραμματίζονται για την άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη Λευκωσία, όπως είναι οι ανισόπεδοι ή και κυκλικοί κόμβοι στην είσοδο της Λευκωσίας, η διεξαγωγή κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών μελετών, το δίκτυο μικρών λεωφορείων και τα ευφυή συστήματα μεταφορών προς εξυπηρέτηση του πολίτη.
 
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Λευκωσίας αναφέρθηκε στα προβλήματα της Λευκωσίας που προκύπτουν από το κυκλοφοριακό πρόβλημα, τα οποία επηρεάζουν το εμπόριο και τις επιχειρήσεις.
 
Ο κ. Αναστασιάδης υποστήριξε τη θέση του Επιμελητηρίου για τη δημιουργία τραμ στην πρωτεύουσα, λέγοντας ότι αυτό θα μειώσει αισθητά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και θα αναζωογονήσει το εμπορικό κέντρο της.
 
Το ΕΒΕ Λευκωσίας, συνέχισε, ο κ. Αναστασιάδης, υποστηρίζει ότι το τραμ πρέπει να συνδέει τα τέσσερα μεγάλα κέντρα της περιοχής της Λευκωσίας (Πλατεία Σολωμού, περιοχή του Νέου Γενικού Νοσοκομείου, την περιοχή του Μακαρίου Σταδίου και την περιοχή κοντά στο Δημαρχείο Στροβόλου), ενώ η διαδρομή του να καλύπτει όλα τα Πανεπιστήμια που λειτουργούν στη Λευκωσία. Επιπλέον, πρόσθεσε, η δημιουργία του τραμ με μια ακτινωτή διαδρομή πέριξ των πανεπιστημίων και με μια ενδιάμεση εντός της πρωτεύουσας μέχρι την παλιά πόλη, θα συμβάλει στην επίδειξη ενδιαφέροντος για φοιτητική στέγη και εκτός των στενών ορίων που είναι σήμερα τα Πανεπιστήμια, με χαμηλότερο ίσως κόστος.
 
Εκτός από αυτό, ο κ. Αναστασιάδης πρότεινε και άλλα μέτρα για την επίλυση του προβλήματος, όπως είναι η επίσπευση του Περιφερειακού Λευκωσίας που θα συνδέει τους αυτοκινητόδρομους Λευκωσίας – Λεμεσού και Λευκωσίας – Κοκκινοτριμιθιάς, οι νέες μονοδρομήσεις, οι νέες πεζοδρομήσεις, η βελτίωση του οδικού δικτύου, η διάνοιξη νέων οδικών αρτηριών εντός της πόλης και άλλα.
 
Τέλος, ο Λέκτορας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κύπρου κ. Δημητρίου είπε ότι ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός πρέπει να είναι πρωτίστως κοινωνικός σχεδιασμός, ότι παρατηρούνται αρκετές αντιφάσεις στις δράσεις της πολιτείας και ότι χρειάζεται δραστική αλλαγή κουλτούρας των χρηστών και των διαχειριστών του δικτύου.
 
Μετά το πέρας των ομιλιών, ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των ομιλητών και του κοινού.